Τα Λίπη

Εκτύπωση
Ευρετήριο Άρθρου
Τα Λίπη
Πρέπει να τρώμε τελικά Λίπη;
Τι ποσότητες πρέπει να καταναλώνουμε;
Κεκορεσμένα, Μονοακόρεστα και Πολυακόρεστα Λίπη.
Όλες οι Σελίδες

hamburgerΌταν ακούτε τη λέξη «Λίπη», σίγουρα θα σας έρχεται στο νου κάτι που δεν πρέπει να τρώτε. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Τα Λίπη, όπως και οι Υδατάνθρακες, οι Πρωτεΐνες, οι Βιταμίνες και τα Μέταλλα, αποτελούν τα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να καταναλώνουμε, για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να αναπτυχθεί.

Τα Λίπη αποτελούν τις αποθήκες ενέργειας, στις οποίες ο οργανισμός cakeμας προστρέχει όταν έχει ανάγκη από μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Πρέπει να ξέρετε ότι για κάθε γραμμάριο λίπους που τρώμε, παίρνουμε 9 θερμίδες (οι θερμίδες είναι μονάδες μέτρησης ενέργειας) ενώ για κάθε γραμμάριο υδατανθράκων παίρνουμε 4 θερμίδες.

Τα Λίπη χρειάζονται πολύ οξυγόνο για να μπορέσει ο οργανισμός να young_lady_runningτα κάψει (να τα διαλύσει) και να πάρει ενέργεια. Όταν χρειαζόμαστε γρήγορα ενέργεια, (όταν π.χ. τρέχουμε γρήγορα για να προλάβουμε το λεωφορείο ή όταν πηδάμε ψηλά για να πιάσουμε την μπάλα) ο οργανισμός μας καταφεύγει στους υδατάνθρακες για να πάρει ενέργεια, επειδή οι υδατάνθρακες δε χρειάζονται πολύ οξυγόνο για να μπορέσει ο οργανισμός μας να τους κάψει. Όταν, όμως, κάνουμε δραστηριότητες που δεν απαιτούν γρήγορα πολύ μεγάλες ποσότητες ενέργειας, όπως το περπάτημα, οι καθημερινές δουλειές του σπιτιού, το χαλαρό παιχνίδι, τότε ο οργανισμός καταφεύγει στα λίπη.